• Nieuws
  • 12 augustus 2021

Nielson nieuwe interactieve gids voor Dordrecht

Dordrecht Marketing & Partners heeft in samenwerking met singer-songwriter Nielson en Chateau een nieuwe interactieve video gerealiseerd om het bezoekers en bewoners nog makkelijker te maken om de mooiste plekjes in de stad te vinden. Hiermee is Dordrecht de eerste stad die bezoekers op deze manier informatie aanbiedt. De video is terug te vinden op www.indordrecht.nl. Op deze website komt alle informatie over de stad aan bod; winkelen, horeca, cultuur en actieve uitjes.

De bezoeker gaat aan de hand van zanger, en trotse Dordtenaar, Nielson op reis door Dordrecht. Wat maakt de stad zo bijzonder? En wat zijn de plekken die je als inwoner of toerist echt gezien moet hebben? Dit alles is samengevat in een interactieve video, waarin de bezoeker aan de hand van de eigen keuzes tips voorgeschoteld krijgt.

Nielson: “Veel mensen weten het misschien niet maar ik ben een geboren en getogen Dordtenaar en trots op mijn stad. De historie, de prachtige panden maar natuurlijk ook de stad van vandaag de dag. Ik wilde de mensen ook een keer laten zien waarom ik zo trots op mijn stad ben en bezoekers van buiten de stad laten zien wat mijn eigen stad nou eigenlijk te bieden heeft. Tijdens de voorbereidingen en opname-dag kwam ontdekte ik zelf ook nog vele mooie plekjes! ”.

Danny den Braber, Dordrecht Marketing & Partners: “We zijn allereerst trots dat Nielson met ons wilde samenwerken om de stad nog beter op de kaart te zetten. Daarnaast hopen we met deze toevoeging op de site bezoekers nog meer te kunnen inspireren. Het is simpel en gemakkelijk; klik aan wat je interessant vindt en je wordt aan de hand meegenomen door de stad. Het mooiste is natuurlijk dat het allemaal bewegende beelden zijn en je gelijk een prachtige indruk krijgt van de stad”.

Hoe werkt het

Het systeem werkt heel simpel, bezoekers kiezen in eerste instantie wie ze zijn; een bezoeker of inwoner. Daarna krijgen ze enkele keuzes. Op basis van de interesses neemt Nielson hen mee naar diverse locaties die men zeker moet ontdekken. Het mooiste is dat bezoekers normaal gesproken deze informatie zelf moeten zoeken en te zien krijgen met tekst en fotografie, met deze toevoeging wordt men spreekwoordelijk aan de hand genomen en ontdekt men de stad met bewegende beelden en gesproken teksten.

Bekijk de video en laat je rondleiden

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
In de media
24 januari 2023

Het water komt

De NTR heeft naar aanleiding van de 70e herdenking van de Watersnoodramp een vierdelige documentaireserie gemaakt onder de titel Het water komt. Presentator is Winfried Baijens. De vier documentaires brengen met...
Economie
10 januari 2023

Dordtse Informatie Markt

Op woensdag 1 februari zal er in de Kunstkerk een Dordtse Informatie Markt voor ondernemers plaatsvinden. Hier kunnen Dordtse ondernemers tussen 18.00u-21.00u informatie krijgen over o.a. herinrichting Spuiboulevard, hulp bij schulden,...
In de media
19 december 2022

Volg de lichtjes

In het artikel over ‘Winterse Gezelligheid’ in de Telegraaf van 16 december 2022 is de volgende tekst opgenomen: Volg de Lichtjes Sjaal om, muts op, wanten aan en wandelen maar. Trotseer...