Stadsbeeld Dordrecht - Grote Kerk - Jachthaven - Zomers - Wijnhaven - Knolhaven

Dordrecht Marketing & Partners vermarkt en promoot de stad Dordrecht en regio

Imago Dordrecht

Organisatiestructuur

Dordrecht Marketing & Partners is een onafhankelijke stichting. Haar activiteiten op het gebied van citymarketing voor de stadsregio Dordrecht verricht zij in opdracht van de gemeente Dordrecht, Hoeksche Waard, Alblasserdam en Molenlanden. Dordrecht Marketing & Partners ziet de samenwerking met de gemeentes als meer dan enkel een opdrachtgever, zij is tevens een belangrijke partner waarmee intensief wordt opgetrokken bij het realiseren van uiteenlopende doelstellingen.

Lees meer over de organisatiestructuur

Vleeshouwerstraat

Strategie & beleid

Cruciaal in de marketingstrategie voor Dordrecht is de combinatie van ‘sterk & slim’. Dit wil zeggen, traditionele campagnes als fundament voor de merkuitbouw van Dordrecht en omliggende regio, aangevuld met eerder kleinschalige maar opvallende en spraakmakende acties. Om alle inspanningen voor Dordrecht doelgericht en optimaal op te kunnen pakken, zijn zij letterlijk in een kader geplaatst. Over het merkkader kunt u via onderstaande link meer nalezen.

Lees meer over het Merk Dordrecht

Otto e mezzo

Het achterliggende doel

Dordrecht Marketing & Partners heeft als doel het vermarkten en promoten van de stad Dordrecht en de omliggende regio.

Aandacht wordt besteed aan de positionering van de stad Dordrecht als het centrum van de regio, zowel voor toerisme en cultuur als voor wonen en werken. Uiteraard maakt ook de citymarketing in nationaal en internationaal opzicht nadrukkelijk onderdeel uit van het takenpakket van de organisatie.

In samenwerking met diverse partijen wordt ook de regio op toeristische vlak gepromoot. Dit wordt gedaan in samenwerking met diverse gemeentes, private partijen als Den Hâneker en de toeristische trekker Kinderdijk. De VVV kantoren in de Hoeksche Waard en Gorinchem zijn hierin belangrijke pionnen.

Lees meer over de afdelingen