Dordrecht Marketing & Partners heeft ook als taak de binnenstad van Dordrecht te positioneren als centrum van de regio. Het doel is om bewoners van de Drechtsteden te informeren over de mogelijkheden in de binnenstad op het gebied van winkelen, uitgaan en cultuur.
In samenwerking met de ondernemers in de binnenstad (POBD) worden veel campagnes ontwikkeld en samenwerking. Bent u ondernemer in de binnenstad dan kunt u contact opnemen met Remco Gravendijk, kwartiermaker POBD.
Één van de belangrijkste elementen hierin vormt het Dordrecht Maggezien, een magazine van Dordrecht Marketing& Partners waarin al deze facetten van de stad aan bod komen.
Daarnaast werkt Dordrecht Marketing & Partners samen met de gemeente Dordrecht aan het beter ontsluiten van de binnenstad. Denk hierbij aan betere bewegwijzering en aankleding van de binnenstad, zoals citydressing en het “aankleden” van de parkeergarages.
Heel regelmatig maakt Britt leuke video’s met nieuws uit de stad, winkelinspiratie, horeca en meer. Deze video’s worden gedeeld via de sociale media kanalen en de website InDordrecht.nl.
Dordrecht Marketing & Partners verzorgt de website www.InDordrecht.nl met een totaaloverzicht van alle winkels en horeca in de binnenstad. De site is geoptimaliseerd voor het gebruik op desktop, tablet en mobiele telefoon.
Dordrecht Marketing & Partners verzorgt de uitgave van een handige stadsplattegrond van het centrum van Dordrecht. Het Rondje Dordt met extra toeristische informatie en de brochure ‘De leukste groeps- en bedrijfsuitjes’ worden jaarlijks uitgegeven. Periodiek wordt het Dordrecht Maggezien uitgebracht met een overzicht van de leukste evenementen, nieuwe winkels en horeca tips, interviews en hotspots.
Er is een lokale cadeaubon opgezet: de Doe Dordrecht Kado. Deze bon geeft lokale ondernemers een steuntje in de rug. Het mooie van de Doe Dordrecht Kado is dat de verzilverde waarde van de bon naar de winkeliers en horeca gaat waar ze worden besteed en deelname is gratis.
Ook worden in samenwerking met de ondernemers in de binnenstad (POBD) veel campagnes ontwikkeld rondom thema’s als Pasen, Moeder- en Vaderdag.
De InDordrecht video’s komen regelmatig online met tips en opnames van winkels, horeca en andere ondernemers in de binnenstad. Deze video’s worden geplaatst op de Facebook en Instagram accounts van Dordrecht Marketing & Partners en op de website InDordrecht. De sociale media kanalen worden verder gevuld met leuke actuele posts en aantrekkelijke fotografie van de binnenstad van Dordrecht.