Toeristische Marketing

Toeristische Marketing

Dordrecht Marketing & Partners verzorgt de overkoepelende marketing van de stad middels (inter)nationale campagnes, persontvangsten en ontvangsten van touroperators. Daarnaast zijn wij partner in samenwerkingsverbanden met het Nederlands Bureau voor Toerisme zoals de Gouden Eeuw en Nederland Waterland.

Dordrecht Marketing & Partners heeft een duidelijke adviesrol richting de VVV aangaande meerjarenplanning, prioriteitenstelling en doelgroepen. Gezamenlijk met de VVV heeft Dordrecht Marketing & Partners de rol om intree Dordrecht nog beter op de kaart te zetten als startpunt voor meer informatie in stad en regio.

Dordrecht Marketing & Partners verzorgt op toeristisch recreatief gebied de evenementenmarketing. Vrijwel alle grote evenementen in de stad worden door Dordrecht Marketing & Partners ondersteund. Het gaat hier met name om campagnevoering in media die door de organisator zelf niet bediend worden.

Onderdelen van andere campagnes, waaronder de promotie van de binnenstad (op het gebied van winkelen en uitgaan) en culturele marketing, dragen ook nadrukkelijk bij aan bezoek en toerisme. Zo wordt maandelijks het Dordrecht Maggezien door Dordrecht Marketing & Partners geproduceerd. Op het gebied van horecapromotie produceert Dordrecht Marketing & Partners de Smaken van Dordrecht brochure.

Voorbeelden van Toeristische Marketing

Dordrecht (her)ontdekken

Najaarscampagne

‘Dordrecht (her)ontdekken’ is het thema voor deze landelijke najaarscampagne. In Dordrecht kun je blijven ontdekken… De stad kent zo veel historie, dat zelfs bewoners telkens weer een nieuw historisch detail opmerken. Het doel van deze campagne is om Dordrecht bij een groot publiek onder de aandacht te brengen als leuke stad voor een dagje uit of een weekendje weg in het najaar.

Najaarscampagne

Dordrecht in bloei

Voorjaarscampagne

In het voorjaar van 2022 werd Dordrecht landelijk onder de aandacht gebracht met de campagne “Dordrecht in bloei”.  De twee doelgroepen waren de ‘Culturele Toerist’  en ‘City Hoppers’ die verleid werden om een leuke citytrip te maken naar Dordrecht. Dordrecht Marketing & Partners heeft hiervoor een mini reisgids, video’s, advertenties voor kranten, instagram en facebook, Pinterest pins, webpagina’s en een blogs samengesteld. Alles hierbij is gericht op de interesses van de specifieke doelgroepen.

Voorjaarscampagne

 

Groepen

Dagtochten Dordrecht

Om een groepsbezoek aan Dordrecht zo eenvoudig mogelijk te maken biedt Dordrecht Marketing & Partners de service van de afdeling Groepsreserveringen aan. Deze gespecialiseerde afdeling verzorgt het hele bezoek van a tot z. De complete dagtochten of losse onderdelen als stadswandelingen, museumbezoek, citygames, lunches en diners worden aangeboden op een aparte website en brochure. Door de directe contacten met touroperators, busmaatschappijen en cruiseschepen wordt er ingespeeld op de behoefte van deze doelgroepen.

Bekijk de website

 

Het laatste toeristisch nieuws

Bekijk alle nieuwsberichten
Toerisme
10 november 2022

Succesvolle najaarscampagne

Na een succesvolle voorjaarscampagne, is Dordrecht Marketing & Partners dit najaar gestart met een landelijke imagocampagne. ‘Dordrecht (her)ontdekken’ is dit keer het thema voor deze landelijke najaarscampagne. In Dordrecht kun je blijven...
Luchtfoto Dordrecht
Toerisme
01 november 2022

Dordrecht in NS Spoor

Dordrecht staat met maar liefst 6 pagina’s in de herfsteditie van NS Spoor, het blad voor abonnementhouders van NS. De Stedengids Dordrecht geeft de lezers een goed beeld van de prachtige...
Nieuws
07 oktober 2022

De Schatten van Dordrecht

Wellicht heb je ze al gezien, stickers op straat met daarop: Fotospot. De vloerstickers zijn onderdeel van een wandelroute en geven de leukste en meest “Instagram-waardige” fotoplekjes in de stad aan....