Toeristische Marketing

Toeristische Marketing

Dordrecht Marketing & Partners verzorgt de overkoepelende marketing van de stad middels (inter)nationale campagnes, persontvangsten en ontvangsten van touroperators. Daarnaast zijn wij partner in samenwerkingsverbanden met het Nederlands Bureau voor Toerisme zoals de Gouden Eeuw en Nederland Waterland.

Dordrecht Marketing & Partners heeft een duidelijke adviesrol richting de VVV aangaande meerjarenplanning, prioriteitenstelling en doelgroepen. Gezamenlijk met de VVV heeft Dordrecht Marketing & Partners de rol om intree Dordrecht nog beter op de kaart te zetten als startpunt voor meer informatie in stad en regio.

 

Dordrecht Marketing & Partners verzorgt op toeristisch recreatief gebied de evenementenmarketing. Vrijwel alle grote evenementen in de stad worden door Dordrecht Marketing & Partners ondersteund. Het gaat hier met name om campagnevoering in media die door de organisator zelf niet bediend worden.

Onderdelen van andere campagnes, waaronder de promotie van de binnenstad (op het gebied van winkelen en uitgaan) en culturele marketing, dragen ook nadrukkelijk bij aan bezoek en toerisme. Zo wordt maandelijks het Dordrecht Maggezien door Dordrecht Marketing & Partners geproduceerd. Op het gebied van horecapromotie produceert Dordrecht Marketing & Partners de Smaken van Dordrecht brochure.

Voorbeelden van Toeristische Marketing

Dordrecht in bloei

Voorjaarscampagne

In het voorjaar van 2022 wordt Dordrecht landelijk onder de aandacht gebracht met de campagne “Dordrecht in bloei”.  De twee doelgroepen zijn de ‘Culturele Toerist’  en ‘City Hoppers’ die verleid worden om een leuke citytrip te maken naar Dordrecht. Dordrecht Marketing & Partners heeft hiervoor een mini reisgids, video’s, advertenties voor kranten, instagram en facebook, Pinterest pins, webpagina’s en een blogs samengesteld. Alles hierbij is gericht op de interesses van de specifieke doelgroepen.

Landelijke imagocampagne

 

Groepen

Dagtochten Dordrecht

Om een groepsbezoek aan Dordrecht zo eenvoudig mogelijk te maken biedt Dordrecht Marketing & Partners de service van de afdeling Groepsreserveringen aan. Deze gespecialiseerde afdeling verzorgt het hele bezoek van a tot z. De complete dagtochten of losse onderdelen als stadswandelingen, museumbezoek, citygames, lunches en diners worden aangeboden op een aparte website en brochure. Door de directe contacten met touroperators, busmaatschappijen en cruiseschepen wordt er ingespeeld op de behoefte van deze doelgroepen.

Blader door de brochure
Bekijk de website

Het laatste toeristisch nieuws

Bekijk alle nieuwsberichten
Corporate
14 mei 2022

Dordrecht op de shortlist voor stedentrips

Na twee jaar start Dordrecht Marketing & Partners weer met een landelijke imagocampagne. Na een periode met meer focus op de stad en regio en aandacht voor onder andere Cuyp, is...
Toerisme
15 maart 2022

Nieuw VVV magazine

Het VVV-magazine Welkom in Dordrecht is onlangs verschenen. Alle bezoekers van de stad kunnen dit handige boekje afhalen bij VVV Dordrecht met inspiratie en tips voor een ideaal bezoek aan de stad. Of...
Partners
21 februari 2022

Twee nieuwe bezoeklocaties Werelderfgoed Kinderdijk

Eén van onze partners in de Waterdriehoek heeft twee nieuwe locaties geopend. Werelderfgoed Kinderdijk opende de drijvende tentoonstelling ‘Alles Heeft een Tijd’ en het Vogeltheater. In beide bezoeklocaties staat de beleving...