Dat is onze missie. Cruciaal in de marketingstrategie is de combinatie van ‘sterk & slim’. Dit wil zeggen, traditionele campagnes als fundament voor de merkuitbouw van Dordrecht en de regio. We werken hierbij nauw samen met diverse partners uit de publieke en private sector.
De VVV-kantoren in Dordrecht en Gorinchem fungeren hierbij als directe bron van informatie voor toeristen en bewoners van de stad en regio.
In de loop der jaren heeft Dordrecht Marketing & Partners een groot bereik gecreëerd met de online en sociale media kanalen die cruciaal zijn in de marketingplanning. InDordrecht.nl is het centrale online kanaal voor toeristisch recreatieve informatie over Dordrecht. De website heeft eenzelfde uitstraling als de overig online middelen, printmedia en outdoor campagnes.
Vlogs, blogs, routes en thema-pagina’s inspireren de bezoekers en bewoners om bijzondere plekken van de stad te bezoeken. Daarnaast toont de site een zo uitgebreid mogelijk overzicht van alle locaties en evenementen in Dordrecht.
Dordrecht Marketing & Partners realiseert jaarlijks diverse thematische campagnes. Campagneoverstijgend is de imago-campagne waarin de stad wordt gepositioneerd als aantrekkelijke locatie om te wonen, werken en te recreëren. Met twee piekmomenten gericht op de primaire doelgroepen creëren we hiermee landelijke exposure.
DM&P positioneert zich dan ook niet als een DMO (Destination Marketing Organisation), de inspanningen richten zich namelijk ook op de mensen en organisaties die er al zijn.
Het Evenementenbureau Dordrecht begeleidt de organisatoren van alle grotere buitenevenementen bij de aanvraag van hun evenementenvergunning en heeft een intermediaire rol tussen diverse belanghebbenden, waaronder organisatoren, bewoners, ondernemers, nood- en hulpdiensten en de gemeente Dordrecht.
In Dordrecht en Gorinchem beheert Dordrecht Marketing & Partners VVV kantoren, daarnaast is er een VVV-informatiepunt in Kinderdijk. Deze locaties spelen een zeer belangrijke rol in de gastvrijheid en dienstverlening. Voor veel toeristen zijn VVV kantoren een eerste bron van informatie.
De toeristische marketing bestaat uit de promotie van stad en regio, het produceren van brochures, deelname aan beurzen en deelname aan overkoepelende campagnes van het NBTC. Daarnaast spelen het gastheerschap en directe informatievoorziening vanuit de VVV kantoren hierin een belangrijke rol.
Evenementen vormen een belangrijk onderdeel van de promotie van Dordrecht. Zij trekken immers publiek naar de stad dat niet alleen komt genieten van het evenement zelf, maar ook kennis kan maken met andere aspecten van Dordrecht.
Dordrecht Marketing & Partners heeft ook als taak de binnenstad van Dordrecht te positioneren als centrum van de regio. Het doel is om bewoners van de Drechtsteden te informeren over de mogelijkheden in de binnenstad op het gebied van winkelen, uitgaan en cultuur.
Dordrecht en de omliggende regio beschikken over een bijzonder rijk en gevarieerd cultuuraanbod dat interessant is voor een grote groep potentiële bezoekers. Cultuur wordt dan ook gepositioneerd als een goede motivatie om Dordrecht te bezoeken en te blijven bezoeken.
Dankzij het brede voorzieningenaanbod en alle recreatieve mogelijkheden en culturele bezienswaardigheden hebben Dordrecht en directe omgeving veel te bieden aan zowel bestaande als nieuwe burgers.
Als stad, en zeker als stadsregio vertegenwoordigt Dordrecht een significante economische meerwaarde. Het gunstige ondernemingsklimaat wordt gevormd door beleidsmatige bepalingen en voorzieningen van overheidswege en de van oudsher ondernemende inslag van de bedrijven in deze regio.