• Toerisme
  • 10 november 2022

Succesvolle najaarscampagne

Dordrecht: dé stad in Nederland die een bezoek waard is in het najaar!

Na een succesvolle voorjaarscampagne, is Dordrecht Marketing & Partners dit najaar gestart met een landelijke imagocampagne. ‘Dordrecht (her)ontdekken’ is dit keer het thema voor deze landelijke najaarscampagne. In Dordrecht kun je blijven ontdekken… De stad kent zo veel historie, dat zelfs bewoners telkens weer een nieuw historisch detail opmerken.

Het doel van deze campagne is om Dordrecht bij een groot publiek onder de aandacht te brengen als leuke stad voor een dagje uit of een weekendje weg in het najaar. Binnen de campagne wordt gefocused op twee doelgroepen: de cityhopper, grofweg een stelletje tussen 25 en 40, en de culturele toerist, grofweg 50plus met uitwonenden kinderen.

Ontdek meer in Dordrecht
Ga op ontdekkingstocht is de boodschap, die dit keer weer op brede schaal wordt verspreid door het hele land. En landelijke bushokjes-campagne, een tv-commercial op NPO1 en NPO2 de eerste week van november, maar ook een grootschalige online campagne op Facebook, Instagram, Youtube en Pinterest. Ben je benieuwd naar de tv-spots? Kijk dan op het Youtube Kanaal van InDordrecht.
Speciaal voor deze campagne is er de ‘Schatten van Dordrecht’ wandelroute uitgestippeld. Tijdens deze wandeling ontdek je de mooiste en meest en meest bijzondere plekjes van Dordrecht. Dwalend door de historische binnenstad leer je meer over de rijke geschiedenis en schatten die Dordrecht rijk is.

Eerste resultaten
In de eerste week van de campagne heeft de speciale landingspagina ruim 7000  website bezoeken behaald via de campagne. De Instagram en Facebook ads hebben een totaal aantal vertoningen van meer dan 570.000. De Click Through Rate (hoeveel mensen klikken er op de advertenties) is ook zeer hoog te noemen. Een reguliere CTR van campagnes is 1 tot 2% en bij de deze campagne hebben van de 8 soorten Facebook ads er 5 een CTR boven de 5% en één versie zelfs 8,41%.  Via Pinterest, een kanaal dat sinds dit jaar wordt gebruikt en inmiddels met een bereik van 231.000 personen, heeft de campagne een CTR van 1.92%. De gemiddelde CTR op Pinterest is 0.28%.
De video die speciaal voor deze campagne is opgenomen heeft tot op heden een totaal bereik van ruim 200.000 vertoningen. De video werd in de eerste week van november ook als STER spot 40 maal op landelijke tv uitgezonden.

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Binnenstad
25 juli 2024

Zomercampagne Dordrecht

Naast het Dordrecht Maggezien is Dordrecht Marketing & Partners deze zomer ook een campagne via social media gestart. Op Facebook en Instagram zijn er diverse uitingen te zien, gericht op diverse...
Cultuur
25 juli 2024

Hét nieuwe cultuurkanaal van Dordrecht!

De gemeente Dordrecht, cultuurorganisaties uit Dordrecht en Dordrecht Marketing & Partners hebben de handen ineengeslagen om het diverse aanbod van de stad en cultuuragenda nog beter bekend te maken. Sinds het...
Nieuws
23 juli 2024

Start samenwerking met horecaplatform “De Buik”

Dordrecht Marketing & Partners heeft een nieuwe samenwerking gestart met het horecaplatform www.debuik.nl. De Buik, oorspronkelijk uit Rotterdam, heeft zich de afgelopen jaren uitgebreid naar andere grote steden zoals Amsterdam en...