De focus ligt binnen sectoren met kansen voor de stad en daarbij uitdragen wat de stad te bieden heeft. Enerzijds op datgene wat ons onderscheid van anderen en waarin we excelleren, anderzijds op die sectoren die voor een (groot) deel medebepalend zijn voor onze positionering en ons beeld in de buitenwereld. Daarnaast blijft trots van de eigen inwoners op de stad een belangrijke factor.
Uiteraard met inachtneming van strategische overwegingen en doelstellingen/uitdagingen van de stad en organisatie.
In 2024 is een Meerjarencontract afgesloten met de gemeente Dordrecht. De looptijd is 6 jaar tot 2030. In dit contract zijn de ambities tot die periode vastgesteld en gedefinieerd welke rol DM&P hierin speelt. Er zijn duidelijke keuzes gemaakt vanuit de verschillende ambities per werkveld. Het marketing-activiteitenplan geeft focus aan de activiteiten per jaar. Het accent in de rol van Dordrecht Marketing & Partners is bieden van meerwaarde in de activiteiten.
Dordrecht Marketing & Partners realiseert jaarlijks diverse thematische campagnes. Campagneoverstijgend is de imago-campagne waarin de stad wordt gepositioneerd als aantrekkelijke locatie om te wonen, werken en te recreëren. Met twee piekmomenten gericht op de primaire doelgroepen creëren we hiermee landelijke exposure.
DM&P positioneert zich dan ook niet als een DMO (Destination Marketing Organisation), de inspanningen richten zich namelijk ook op de mensen en organisaties die er al zijn.
In Dordrecht beheert Dordrecht Marketing & Partners het VVV kantoor. Deze locatie speelt een zeer belangrijke rol in de gastvrijheid en dienstverlening. Voor veel toeristen zijn VVV kantoren een eerste bron van informatie.
De toeristische marketing bestaat uit de promotie van stad en regio, het produceren van brochures, deelname aan beurzen en deelname aan overkoepelende campagnes van het NBTC. Daarnaast spelen het gastheerschap en directe informatievoorziening vanuit de VVV kantoren hierin een belangrijke rol.
Evenementen vormen een belangrijk onderdeel van de promotie van Dordrecht. Zij trekken immers publiek naar de stad dat niet alleen komt genieten van het evenement zelf, maar ook kennis kan maken met andere aspecten van Dordrecht.
Dordrecht Marketing & Partners heeft ook als taak de binnenstad van Dordrecht te positioneren als centrum van de regio. Het doel is om bewoners van de Drechtsteden te informeren over de mogelijkheden in de binnenstad op het gebied van winkelen, uitgaan en cultuur.
Dordrecht en de omliggende regio beschikken over een bijzonder rijk en gevarieerd cultuuraanbod dat interessant is voor een grote groep potentiële bezoekers. Cultuur wordt dan ook gepositioneerd als een goede motivatie om Dordrecht te bezoeken en te blijven bezoeken.
Dankzij het brede voorzieningenaanbod en alle recreatieve mogelijkheden en culturele bezienswaardigheden hebben Dordrecht en directe omgeving veel te bieden aan zowel bestaande als nieuwe burgers.
Als stad, en zeker als stadsregio vertegenwoordigt Dordrecht een significante economische meerwaarde. Het gunstige ondernemingsklimaat wordt gevormd door beleidsmatige bepalingen en voorzieningen van overheidswege en de van oudsher ondernemende inslag van de bedrijven in deze regio.