Dordrecht Marketing & Partners is een onafhankelijke stichting die in 2020 is ontstaan uit de samenvoeging van Dordrecht Marketing en de VVV Zuid-Holland Zuid. De activiteiten op het gebied van citymarketing voor de stadsregio Dordrecht verricht zij primair in opdracht van de gemeente Dordrecht, waarover verantwoording wordt afgelegd aan het College van Burgemeester en Wethouders.
In de regio wordt op toeristisch vlak samengewerkt met de gemeentes Alblasserdam, Molenlanden, Hoeksche Waard en Gorinchem.
Dordrecht Marketing & Partners ziet de gemeentes waar zij mee samenwerkt echter als meer dan enkel een opdrachtgever, zij is tevens een belangrijke partner waarmee intensief wordt opgetrokken bij het realiseren van uiteenlopende doelstellingen.
De marketingafdeling draagt verder zorg voor het opzetten en uitvoeren van veel verschillende campagnes en andere communicatie-uitingen die worden ontwikkeld als onderdeel van de citymarketing van Dordrecht. Daarnaast heeft de afdeling een groot aantal taken die gericht zijn op het vermarkten en promoten van Dordrecht en omliggende regio.
De afdeling vervult een één loketfunctie voor alle vragen en wensen aan de gemeente Dordrecht rondom een evenement. Dit blijft niet beperkt tot de organisator, maar geldt eveneens voor de bewoners, nood- en hulpdiensten, ondernemers en instellingen in de stad Dordrecht die met een evenement in aanraking komen.
Cruciaal in de marketingstrategie voor Dordrecht is de combinatie van ‘sterk & slim’. Dit wil zeggen, traditionele campagnes als fundament voor de merkuitbouw van Dordrecht en omliggende regio, aangevuld met eerder kleinschalige maar opvallende en spraakmakende acties. Om alle inspanningen voor Dordrecht doelgericht en optimaal op te kunnen pakken, zijn zij letterlijk in een kader geplaatst. Over het merkkader kunt u via onderstaande link meer nalezen.
Daarbij is o.a. het volgende van belang: