• Evenementen
  • 04 juni 2022

Ed Aldus “weerbewaker” voor Dordtse evenementen

Al voor de coronaperiode speelden weersinvloeden en het weer in toenemende mate een rol bij de organisatie van evenementen en de veiligheid van het publiek. Het Evenementenbureau van Dordrecht Marketing & Partners heeft daarom voor 2022 overeenkomst gesloten met weerman Ed Aldus over het leveren van actuele locatie-specifieke weerinformatie voor evenementen in Dordrecht.

Ed heeft een prachtige staat van dienst en levert al meer dan 25 jaar ‘weerbewaking’ voor allerlei evenementen in de regio zoals bijvoorbeeld de Marathon van Rotterdam en het Rotterdams Zomercarnaval. Daarnaast is hij adviseur voor o.a. gladheidsbestrijding, werkt hij voor RTV Rijnmond en is hij de weerman van Buienradar.

De afgelopen maanden zijn de wensen van de verschillende evenementen in kaart gebracht en op basis daarvan zijn er afspraken gemaakt voor het komende evenementenseizoen. Een week voor evenementen start de informatievoorziening, daarna neemt de frequentie toe met zo nodig vanaf de dag voor het evenement updates van uur tot uur en overleg.

De verantwoordelijkheid voor het nemen van beslissingen op basis van de weerinformatie blijft natuurlijk altijd de verantwoordelijkheid van de organisator, of van het bevoegd gezag. Het advies en weerinformatie helpen  wel die beslissingen te nemen, te onderbouwen en te anticiperen op de omstandigheden.

Dordrecht Marketing & Partners beschouwt 2022 als een pilot voor deze samenwerking, maar de afgelopen weken heeft die onder andere rond Dordt in Stoom haar waarde al bewezen.

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Evenementen
24 mei 2022

Dordt in Stoom zit erop

Naar schatting meer dan een kwart miljoen bezoekers bezochten het afgelopen weekend Dordt in Stoom. De vrijdag, zaterdag en zondag gingen het Dordtse centrum en een stukje Biesbosch even flink terug...
Binnenstad
19 mei 2022

Promotie koopavond

Vanaf donderdag 19 mei wordt de  koopavond in Dordrecht extra gepromoot. POBD en Dordrecht Marketing & Partners hebben voor de komende periode een campagne opgezet om de koopavond een impuls te...
Corporate
14 mei 2022

Dordrecht op de shortlist voor stedentrips

Na twee jaar start Dordrecht Marketing & Partners weer met een landelijke imagocampagne. Na een periode met meer focus op de stad en regio en aandacht voor onder andere Cuyp, is...