Vijftien Nederlandse destinatie- en citymarketingorganisaties bieden vandaag voorstellen voor een gezonde toekomst van het toerisme aan de Kamercommissie voor Economische Zaken & Klimaat aan. Wat is er nodig om toerisme en de vrijetijdssector toekomst bestendig te maken? Hoe benutten we optimaal de maatschappelijke, sociale en economische waarde van toerisme en bewaren we daarbij het evenwicht Tussen leefbaarheid en levendigheid? Het Nationaal Toerisme-transitieplan biedt aanbevelingen en concrete voorstellen op vier belangrijke thema’s die helpen dat mogelijk te maken.
Het is belangrijk dat toerisme ook landelijk in de politiek de aandacht, erkenning, waardering en steun krijgt die het als belangrijke sector verdient. En daarmee nog beter haar bijdrage aan een prettige en duurzame samenleving kan leveren.
Dordrecht marketing en partners is één van de opstellers en ondertekenaars van het dit Nationaal Toerisme-transitieplan. Wij hopen dat dit een bijdrage levert aan een sterke, waardevolle en duurzame sector.