Stadsbeeld Dordrecht - Winkelen - Historie - Het Hof van Nederland

Citymarketing is een breed begrip en een veelomvattende activiteit.

Dordrecht & de regio verder laten groeien tot een sterk merk

Dat is onze missie. Cruciaal in de marketingstrategie is de combinatie van ‘sterk & slim’. Dit wil zeggen, traditionele campagnes als fundament voor de merkuitbouw van Dordrecht en de regio. We werken hierbij nauw samen met diverse partners uit de publieke en private sector.

De VVV-kantoren in Dordrecht en de regio fungeren hierbij als directe bron van informatie voor toeristen en bewoners van de stad en regio.

Groothoofd

Wat doen we

Op basis van de missie en visie en ter realisatie van een aantal overkoepelende doelstellingen wordt door Dordrecht Marketing & Partners een groot aantal activiteiten ontwikkeld om Dordrecht en de regio verder te laten groeien tot een sterk merk, met toegevoegde waarde voor uiteenlopende partners en doelgroepen.

Dordrecht Marketing & Partners is werkzaam in de diverse disciplines van citymarketing. Bij de ontwikkeling van activiteiten en campagnes wordt het merkkader in acht genomen. Daarnaast streven we ernaar om bij de activiteiten zo veel mogelijk samen te werken met marktpartijen en/of gemeentes.

 

 

Activiteiten & Samenwerking

Toerisme

VVV Kantoren

In Oud-Beijerland, Gorinchem en Dordrecht beheert Dordrecht Marketing & Partners VVV kantoren, daarnaast zijn er nog enkele VVV-informatiepunten in de regio. Deze locaties spelen een zeer belangrijke rol in de gastvrijheid en dienstverlening. Voor veel toeristen zijn VVV kantoren een eerste bron van informatie.

Grote Kerk
Toerisme

Toeristische Marketing

De toeristische marketing bestaat uit de promotie van stad en regio, het produceren van brochures, deelname aan beurzen en deelname aan overkoepelende campagnes van het NBTC. Daarnaast spelen het gastheerschap en directe informatievoorziening vanuit de VVV kantoren hierin een belangrijke rol.

Lepeltje Lepeltje
Evenementen

Evenementen Marketing

Evenementen vormen een belangrijk onderdeel van de promotie van Dordrecht. Zij trekken immers publiek naar de stad dat niet alleen komt genieten van het evenement zelf, maar ook kennis kan maken met andere aspecten van Dordrecht. Zo dragen evenementen bij aan de brede imago- en kennisvorming van Dordrecht als stad.

Binnenstadsmarketing
Binnenstad

Binnenstadsmarketing

Dordrecht Marketing heeft ook als taak de binnenstad van Dordrecht te positioneren als centrum van de regio. Het doel is om bewoners van de Drechtsteden te informeren  over de mogelijkheden in de binnenstad op het gebied van winkelen, uitgaan en cultuur. Één van de belangrijkste elementen hierin vormt het Dordrecht Maggezien.

Culturele Marketing
Cultuur

Culturele Marketing

Dordrecht en de omliggende regio beschikken over een bijzonder rijk en gevarieerd cultuuraanbod dat interessant is voor een grote groep potentiële bezoekers. Cultuur wordt dan ook gepositioneerd als een goede motivatie om Dordrecht te bezoeken en te blijven bezoeken.

Woonmarketing
Wonen

Woonmarketing

Dankzij het brede voorzieningenaanbod en alle recreatieve mogelijkheden en culturele bezienswaardigheden hebben Dordrecht en directe omgeving veel te bieden aan zowel bestaande als nieuwe burgers. Ook de goede ontsluiting per openbaar vervoer en auto en de relatief betaalbare huizenprijzen in de regio zijn van toegevoegde waarde.

Economische Marketing
Economie

Economische Marketing

Als stad, en zeker als stadsregio vertegenwoordigt Dordrecht een significante economische meerwaarde.  Het gunstige ondernemingsklimaat wordt gevormd door beleidsmatige bepalingen en voorzieningen van overheidswege, de van oudsher ondernemende inslag van de bedrijven in deze regio en het groeiende aanbod hoger opgeleide arbeidskrachten dat zich in en rond Dordrecht vestigt.

Vergadermarkt
Vergaderen

Vergadermarkt

Het is bij veel mensen en bedrijven nog onbekend dat Dordrecht en omgeving tal van bijzondere, sfeervolle en gastvrije vergaderaccommodaties heeft. Er is dus veel te winnen door de mogelijkheid tot vergaderen communicatietechnisch goed te ontsluiten. Die uitdaging hebben we met een aantal ondernemers gezamenlijk opgepakt.

Roobrug t Vlak

Het Merkkader

Voor de citymarketing van Dordrecht en omgeving wordt gewerkt met een merkkader. Bij deze methode wordt alles wat de stad bijzonder maakt en alles waarin zij onderscheidend is van het concurrerende aanbod in kaart gebracht, hetgeen daarna wordt vertaald in toegevoegde waarde voor alle belangrijke doelgroepen. Het merkkader is daarmee een herkenbaar en eenduidig vertrekpunt voor alle marketing en communicatie over Dordrecht en de omliggende regio.

Lees meer over het Merk Dordrecht