Landelijke imagocampagne

Dordrecht op de shortlist voor stedentrips

Na twee jaar start Dordrecht Marketing & Partners weer met een landelijke imagocampagne. Na een periode met meer focus op de stad en regio en aandacht voor onder andere Cuyp, is dit hét moment om Dordrecht nog beter op de kaart te zetten als dé stad voor een verrassende stedentrip in eigen land. In de…

Lees verder

Promotie op landelijk niveau

Dordrecht Marketing & Partners verzorgt de overkoepelende marketing van Dordrecht, waaronder de promotie van de stad op landelijk niveau. Middels grote marketingcampagnes positioneren we Dordrecht als culturele en historische stad aan het water, met prachtig natuurgebied (Nationaal Park de Biesbosch) in de achtertuin. Met als doel meer toeristen te trekken naar de stad.

Om mensen van buitenaf te enthousiasmeren en aan te trekken tot de stad, belichten we een aantal belangrijke kenmerken van Dordrecht.

  • Een middelgrote stad (genoeg te doen en te zien, maar niet te massaal);
  • Een stad van bewoners, dus authentiek en lokaal;
  • Een stad met veel historie en monumenten;
  • Een waterstad met mooie oude havens, waar je heerlijk met een bootje doorheen kunt varen.

Een voorjaars- en najaarscampagne

In 2022 promoten we de stad met twee landelijke campagnes: een voorjaarscampagne en een najaarscampagne. We focussen ons hier op twee type toeristen: de ‘culturele toerist’ (50+ met interesse voor cultuur) en de ‘city hoppers’ (25-35 jaar, bezoeken regelmatig een stad voor recreatieve doeleinden).

De voorjaarscampagne heeft als thema ‘Dordrecht in bloei’. Dordrecht staat in bloei: letterlijk met prachtig groen in en rondom de binnenstad, maar ook in groei en leven! Na een lange coronaperiode komt Dordrecht weer tot leven. Het voorjaarszonnetje laat de waterstad met gezellige terrassen helemaal stralen.

Het voorjaar is het ideale moment voor een leuke stedentrip. We promoten Dordrecht als een verrassende bestemming voor een weekend weg in eigen land.

Dordrecht op je eigen manier ontdekken

Iedereen kan de stad op zijn eigen manier ontdekken. Bij beide type toeristen is er dan ook gekozen voor een andere benadering. Voor de ‘culturele toerist’ is een uitgebreide en inspirerende reisgids gemaakt, die ze mee zal nemen door de bijzondere geschiedenis van de stad. Tips voor eten, overnachten, antiek- en curiosawinkels komen ook terug in het boekje. Net als verschillende fietsroutes met leuke stops door Nationaal Park de Biesbosch (www.indordrecht.nl/stedentrip).

Een speelse videocampagne op Instagram, Youtube en Pinterest, laat ‘city hoppers’ zien waarom Dordrecht zo’n leuke citytrip is. Hier ligt de focus o.a. op bijzonder overnachten in een wikkelhouse, SUPen door de Biesbosch, winkelen en heerlijk lunchen op het terras (www.indordrecht.nl/citytrip).

De voorjaarscampagne wordt landelijk gepromoot via print media (kranten en tijdschriften), online media (bloggers, social kanalen) en outdoor media (NS schermen en snelwegborden).