Landelijke imagocampagne 2022

Succesvolle najaarscampagne

Na een succesvolle voorjaarscampagne, is Dordrecht Marketing & Partners dit najaar gestart met een landelijke imagocampagne. ‘Dordrecht (her)ontdekken’ is dit keer het thema voor deze landelijke najaarscampagne. In Dordrecht kun je blijven ontdekken… De stad kent zo veel historie, dat zelfs bewoners telkens weer een nieuw historisch detail opmerken. Het doel van deze campagne is om…

Lees verder

Promotie op landelijk niveau

Dordrecht Marketing & Partners verzorgt de overkoepelende marketing van Dordrecht, waaronder de promotie van de stad op landelijk niveau. Middels grote marketingcampagnes positioneren we Dordrecht als culturele en historische stad aan het water, met prachtig natuurgebied (Nationaal Park de Biesbosch) in de achtertuin. Met als doel meer toeristen te trekken naar de stad.

Om mensen van buitenaf te enthousiasmeren en aan te trekken tot de stad, belichten we een aantal belangrijke kenmerken van Dordrecht.

  • Een middelgrote stad (genoeg te doen en te zien, maar niet te massaal);
  • Een stad van bewoners, dus authentiek en lokaal;
  • Een stad met veel historie en monumenten;
  • Een waterstad met mooie oude havens, waar je heerlijk met een bootje doorheen kunt varen.

Een voorjaars- en najaarscampagne

In 2022 promoten we de stad met twee landelijke campagnes: een voorjaarscampagne en een najaarscampagne. We focussen ons hier op twee type toeristen: de ‘culturele toerist’ (50+ met interesse voor cultuur) en de ‘city hoppers’ (25-35 jaar, bezoeken regelmatig een stad voor recreatieve doeleinden).

De najaarscampagne heeft ‘Dordrecht (her)ontdekken’ als thema. Wat is er heerlijker dan er op een mooie herfstdag lekker op uit te gaan en te genieten van de kleurenpracht die dit seizoen met zich meebrengt?

De voorjaarscampagne had als thema ‘Dordrecht in bloei’. Dordrecht stond in bloei: letterlijk met prachtig groen in en rondom de binnenstad, maar ook in groei en leven! Na een lange coronaperiode kwam Dordrecht weer tot leven. Het voorjaarszonnetje liet de waterstad met gezellige terrassen helemaal stralen.

Najaarscampagne Dordrecht (her)ontdekken

In Dordrecht kun je blijven ontdekken… De stad kent zo veel historie, dat zelfs bewoners telkens weer een nieuw historisch detail opmerken. De focus van deze campagne ligt op de culturele toerist (50+) en in mindere mate op de city hopper (25-35). Speciaal voor de bewoners en bezoekers die Dordrecht willen (her)ontdekken is er een wandeling samengesteld langs de Schatten van Dordrecht. De wandelaars worden onderweg d.m.v. vloerstickers geattendeerd op mooie fotoplekjes.

De landelijke promotie is in de vorm van TV spotjes (15 sec) op NPO1 en NPO2 van 1 t/m 9 november. Outdoor promotie in 175 abri’s op 20 minuten reisafstand van Dordrecht.  Online met blogs, vlogs, video en foto’s op website, Facebook, Instagram, Pinterest, Youtube en Google ads.

Voorjaarscampagne Dordrecht in Bloei

Iedereen kan de stad op zijn eigen manier ontdekken. Bij beide type toeristen is er dan ook gekozen voor een andere benadering. Voor de ‘culturele toerist’ is een uitgebreide en inspirerende reisgids gemaakt, die ze mee zal nemen door de bijzondere geschiedenis van de stad. Tips voor eten, overnachten, antiek- en curiosawinkels komen ook terug in het boekje. Net als verschillende fietsroutes met leuke stops door Nationaal Park de Biesbosch (www.indordrecht.nl/stedentrip).

Een speelse videocampagne op Instagram, Youtube en Pinterest, laat ‘city hoppers’ zien waarom Dordrecht zo’n leuke citytrip is. Hier ligt de focus o.a. op bijzonder overnachten in een wikkelhouse, SUPen door de Biesbosch, winkelen en heerlijk lunchen op het terras (www.indordrecht.nl/citytrip).

De voorjaarscampagne werd landelijk gepromoot via print media (kranten en tijdschriften), online media (bloggers, social kanalen) en outdoor media (NS schermen en snelwegborden). Bekijk hier de evaluatie van de voorjaarscampagne.