Ook in 2023 zetten we Dordrecht weer landelijk op de kaart als verrassende stad, die zeker een bezoekje waard is! Want – zo luidt de pay-off van de campagne – : Dordrecht is meer dan een stad! Stadsdichter Swendeline Ersilia maakte voor deze campagne een mooi ‘spoken word’ verhaal over de stad, om er zo voor te zorgen dat mensen echt een ‘gevoel’ kunnen krijgen bij Dordrecht.
In de maand juni is de campagne zichtbaar door heel Nederland. De wens was om naast een grootschalige online campagne, ook traditionele media in te zetten. We hebben gekozen voor een cross-mediale aanpak om zo de impact te vergroten. We combineren radio en snelwegmasten, waarbij de (meer dan 100) snelwegborden twee minuten voor of na de radiospot worden getoond, om zo de kans op herkenning en herhaling van de boodschap bij de doelgroep te vergroten. Op de radio zijn we te horen op Sublime en Radio 10. Hun luisteraars komen het meest overeen met onze doelgroep.
Dat men Dordrecht door onze ogen leert kennen en een beter beeld van de stad krijgt. Nieuwsgierig wordt naar Dordrecht en dat er over de stad gesproken wordt. Dat we niet alleen (of juist niet) tijdens de grotere evenementen mensen van buiten de regio aantrekken, maar juist verspreid het hele jaar door. En misschien niet alleen voor een dag, maar een heel weekend. Want Dordrecht verdient het, vinden wij!
Namens: Dordrecht Marketing & Partners
Met dank aan: Visser Media & Design, Swendeline Ersilia, Drijf Dordrecht, RAFT Online stroomversnellers, Cultuur Enzovoort, Out Of Home Masters, Edward de Geus.
Tussen groeven van gevels
langs de Voorstraat,
ademt het nostalgie
Van Ary Scheffer
1000 historische monumenten
en Biesbosch groen dichtbij
verzamelen van klein geluk
maakt hier altijd rijk
waar cultuur & karakter elkaar kruisen
ontstaat er meer dan een stad
hier, drijft een thuis voor levensgenieters
hier, deint een kloppend hart
Ontdek Dordrecht
want hoe dichterbij
hoe harder het hart
vol verwondering stroomt