Dordrecht Marketing & Partners verzorgt de overkoepelende marketing van de stad middels (inter)nationale campagnes, persontvangsten en ontvangsten van touroperators. Daarnaast zijn wij partner in samenwerkingsverbanden met het Nederlands Bureau voor Toerisme zoals de Gouden Eeuw en Nederland Waterland. Lees hier het Visieplan 2030 van het Nederlands Bureau voor Toerisme.
Dordrecht Marketing & Partners heeft een duidelijke adviesrol richting de VVV aangaande meerjarenplanning, prioriteitenstelling en doelgroepen. Gezamenlijk met de VVV heeft Dordrecht Marketing & Partners de rol om intree Dordrecht nog beter op de kaart te zetten als startpunt voor meer informatie in stad en regio.
Dordrecht Marketing & Partners verzorgt op toeristisch recreatief gebied de evenementenmarketing. Vrijwel alle grote evenementen in de stad worden door Dordrecht Marketing & Partners ondersteund. Het gaat hier met name om campagnevoering in media die door de organisator zelf niet bediend worden.
Onderdelen van andere campagnes, waaronder de promotie van de binnenstad (op het gebied van winkelen en uitgaan) en culturele marketing, dragen ook nadrukkelijk bij aan bezoek en toerisme. Zo wordt periodiek het Dordrecht Maggezien door Dordrecht Marketing & Partners geproduceerd.
Een campagne van de digitale beleving NL Waterland 1.0 met name in Vlaanderen en Duitsland. Dordrecht Marketing & Partners is trots dat de jarenlange samenwerking met het NBTC heeft geresulteerd in deze mooie campagne waarbij o.a. Dordrecht, Nationaal Park De Biesbosch en Kinderdijk in de markt gezet worden. Het verhaal Nederland Waterland staat nu als digitale beleving online via holland.com, social media, maar ook via campagnes in België en Duitsland.
Jaarlijks brengen wij Dordrecht onder de aandacht bij de Vlaamse toerist. Dordrecht heeft een mooie Publireportage in de september-oktober editie van het VAB-magazine. De VAB is het Belgische equivalent van de ANWB en het VAB Magazine heeft gemiddeld 519.700 lezers per nummer. In dit nummer is er aandacht voor Dordrecht met het 4 pagina’s tellende artikel ‘24 uur op pad in Dordrecht‘ en het artikel is opgenomen op de landelijke VAB-website.
Ook in 2023 zetten we Dordrecht weer landelijk op de kaart als verrassende stad, die zeker een bezoekje waard is! Want – zo luidt de pay-off van de campagne – : Dordrecht is meer dan een stad! Stadsdichter Swendeline Ersilia maakte voor deze campagne een mooi ‘spoken word’ verhaal over de stad, om er zo voor te zorgen dat mensen echt een ‘gevoel’ kunnen krijgen bij Dordrecht.
In juni 2023 is de campagne hoorbaar en zichtbaar door heel Nederland met radiospotjes en op snelwegmasten.
De website Watericonen.nl waarin drie regionale Watericonen zijn gebundeld heeft onlangs een flinke update gekregen. De Watericonen Dordrecht, Biesbosch en Kinderdijk kan men beleven met o.a. wandel-, fiets- en vaartochten. Bezoekers hebben makkelijk inzichtelijk wat de regio op dat vlak te bieden heeft. Verder biedt de website achtergrondverhalen over de strijd tegen en leven met het water in dit uniek stukje Nederland. En ook de vorming van het landschap door het water komt aan bod.
In aanloop naar de zomervakantie heeft Dordrecht Marketing & Partners een ‘kids campagne’ gelanceerd speciaal voor gezinnen in Dordrecht en de regio. We ontwikkelden een online platform dat alle gezinsuitjes in Dordrecht bundelt. Via www.indordrecht.nl/kids kunnen ouders, opa’s en oma’s en kinderen uit Dordrecht en omgeving nu eenvoudig alle kindvriendelijke activiteiten van Dordrecht vinden.
Om een groepsbezoek aan Dordrecht zo eenvoudig mogelijk te maken biedt Dordrecht Marketing & Partners de service van de afdeling Groepsreserveringen aan. Deze gespecialiseerde afdeling verzorgt het hele bezoek van a tot z. De complete dagtochten of losse onderdelen als stadswandelingen, museumbezoek, citygames, lunches en diners worden aangeboden op een aparte website en brochure.