Campagne Cultuur in Dordrecht

‘Driemaal is Dordrecht’

Het campagne concept van Cultuur in Dordrecht is gebouwd rondom ‘Driemaal is Dordrecht’ (knipoog naar ‘is scheepsrecht’).

De eerste keer laat Dordrecht je verrassen.
De tweede keer zul je Dordrecht omarmen.
De derde keer sluit je de stad in je hart.   

Want al het goede komt in drieën. Het cijfer 3 en Dordrecht zijn met elkaar verbonden. Door haar ligging aan het Drierivierenpunt was Dordrecht vroeger een belangrijke handelsstad. Dit heeft de stad doen groeien tot de bijzondere, mooie en aantrekkelijke stad van vandaag

Nieuwe bezoekers interesseren

Eén van de uitgangspunten van de campagne is om culturele activiteiten zichtbaarder en toegankelijker te maken voor een breed publiek, ook voor inwoners en bezoekers die op dit moment nog weinig binding hebben met cultuur in Dordrecht. Het is een fris, nieuw en kleurrijk cultuurkanaal voor jong en oud voor zowel cultuurliefhebbers als cultuurverkenners. In de campagne spelen we (onbewust) in op de vooroordelen rondom cultuur in Dordrecht. We zetten ons niet af tegen het standaard cultuuraanbod, maar laten zien dat de stad ook een aanbod heeft voor mensen met minder interesse in cultuur.

We gebruiken hiervoor passende marketingmiddelen, tonen wat de stad en uitagenda voor moois te bieden heeft. Daarnaast maken we gebruik van ambassadeurs die aansprekend zijn voor doelgroepen die nu nog onvoldoende gebruik maken van het aanbod.

Download de Marketing Strategie Cultuur in Dordrecht

Cultuurpartners

Kunstmin, Dordrechts Museum, Bibelot, Nationaal Onderwijsmuseum, Huis van Gijn, Hof van Nederland, Bachfestival Dordrecht, Filmtheater de Witt, Gemeente Dordrecht en Dordrecht Marketing & Partners werken gezamenlijk aan de marketing en uitvoering van de campagne.
Ook relevante activiteiten van niet partners worden vermeld op de site. Geïnteresseerde partijen kunnen meer informatie terugvinden op de website.

Voor meer informatie en inspiratie bezoek www.cultuurindordrecht.nl en volg @cultuurindordrecht.

Download de Marketing Strategie Cultuur in Dordrecht

Inzet nieuwe media

De website CultuurinDordrecht fungeert als spin in het web van culturele activiteiten in Dordrecht. Daarnaast wordt ook gebruik gemaakt van social media marketing en outdoor reclame. Om ook nieuwe doelgroepen in contact te brengen worden ook specifieke, nieuwe media ingezet. Via de printmedia verschijnt er een wekelijkse cultuuragenda aangevuld met posters in de stad die per kwartaal worden verspreid. Om het overzicht compleet te maken wordt jaarlijks een cultuurmagazine uitgebracht met een volledige UITagenda, een plattegrond met alle cultuur-hotspots met meer nieuws en inspiratie.

Cultuurambassadeurs
Om ook bewoners te binden die normaal geen gebruik maken van het aanbod wordt er samengewerkt met meerdere cultuurambassadeurs. Deze ambassadeurs zijn eigenlijk micro-influencers met specifieke doelgroepen en echte binding met de stad, hiermee spelen we in op de laatste trends. Onder andere Jolanda Branderhorst, Brigitte Timmermans van @kunstfanaatjes, Koen Brand (@peperzout), Emre Hoogduijn en stadsdichteres Swendeline Ersilia werken hieraan mee. Zij zullen hun favoriete locaties en tips via Cultuur in Dordrecht met ons delen.