Dordrecht Marketing & Partners is een onafhankelijke stichting. Haar activiteiten op het gebied van citymarketing voor de stadsregio Dordrecht verricht zij in opdracht van de gemeente Dordrecht. Dordrecht Marketing & Partners ziet de samenwerking met de gemeente als meer dan enkel een opdrachtgever, zij is tevens een belangrijke partner waarmee intensief wordt opgetrokken bij het realiseren van uiteenlopende doelstellingen.
Cruciaal in de marketingstrategie voor Dordrecht is de combinatie van ‘sterk & slim’. Dit wil zeggen, traditionele campagnes als fundament voor de merkuitbouw van Dordrecht en omliggende regio, aangevuld met eerder kleinschalige maar opvallende en spraakmakende acties. Om alle inspanningen voor Dordrecht doelgericht en optimaal op te kunnen pakken, zijn zij letterlijk in een kader geplaatst. Over het merkkader kun je via onderstaande link meer nalezen.
Dordrecht Marketing & Partners heeft als doel het vermarkten en promoten van de stad Dordrecht en de omliggende regio.
Aandacht wordt besteed aan de positionering van de stad Dordrecht als het centrum van de regio, zowel voor toerisme en cultuur als voor wonen en werken. Uiteraard maakt ook de citymarketing in nationaal en internationaal opzicht nadrukkelijk onderdeel uit van het takenpakket van de organisatie.
In samenwerking met diverse partijen wordt ook de regio op toeristische vlak gepromoot. Dit wordt gedaan in samenwerking met diverse gemeentes, private partijen en de toeristische trekker Kinderdijk. Het VVV kantoor in Dordrecht is hierin een belangrijke schakel.