• Cultuur
  • 30 januari 2025

Cultuur in Dordrecht

Terugblik Cultuurcampagne 2024

In april 2024 is de campagne Cultuur in Dordrecht van start gegaan. De missie van de campagne is Dordrecht op de kaart zetten als dé cultuurstad van Nederland. We willen daarbij culturele activiteiten toegankelijker en zichtbaarder maken voor een breder publiek en de Dordtse culturele partijen met elkaar verbinden.

In het afgelopen jaar is er hard gewerkt om Dordrecht te positioneren als een culturele bestemming met een eigen huisstijl, marketingstrategie, cultuur ambassadeurs en een nieuwe website. In het onderstaande jaarverslag 2024 kun je alles nalezen op het gebied van uitingen en ontwikkelingen, diverse online en outdoor campagnes.

Plannen voor 2025
In 2025 zetten we ons actief in voor de Cultuursafari, een onderdeel van CultuurinDordrecht, dat zich richt op jongeren van 12 tot 17 jaar. Waar CultuurInDordrecht een overkoepelend platform biedt voor culturele activiteiten, is CultuurSafari een gerichte tak, die een jongere doelgroep aanspreekt met op maat gemaakte campagnes en content. Het primaire doel van CultuurSafari is jongeren tussen 12 en 17 jaar enthousiast maken en tegelijkertijd iets leren over de culturele activiteiten in Dordrecht. We willen laten zien dat cultuur leuk, inspirerend, en toegankelijk is.
Na de succesvolle eerste uitgave van het cultuurmagazine “Driemaal is Dordrecht’ zal in 2025 de tweede editie hiervan verschijnen. In dit magazine vind je o.a. een plattegrond met alle cultuur hotspots, de cultuuragenda, tips van meerdere cultuurambassadeurs en nog veel meer.
De tweewekelijkse cultuurladder in Dordt Centraal wordt omgezet naar maandelijks een hele pagina met Cultuur Nieuws.

Horeca Cultuurpartner worden?
In 2024 zijn we gestart met een aantal cultuurpartners: het Dordrechts Museum, Huis van Gijn, Hof van NL, Bibelot, schouwburg Kunstmin, Filmtheater De Witt en het Nationaal Onderwijsmuseum. Inmiddels hebben zich meer partners aangesloten zoals de Kunstkerk, het Bachfestival, Muziekpodium DJS, Bibliotheek Aanzet, het Dordrechts Philharmonisch Orkest, Muziektheater Hollands Diep en de horecapartners Stadsbrasserie de Witt en Osteria Luca.
In 2025 breiden we het partnerschap uit en zoeken we naar inspirerende cross-overs tussen horeca en cultuur.
Ben jij een horecaondernemer en wil je je meer verbinden met de Dordtse cultuursector? Lees meer hierover in het jaarverslag of neem contact op via cultuur@dordrecht.nl

Cultuur jaarverslag 2024

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Corporate
03 februari 2025

Dave Geensen nieuwe directeur DM&P

Dordrecht Marketing & Partners heeft een nieuwe directeur-bestuurder. Dave Geensen is per 3 februari gestart en gaat de organisatie leiden. Hij volgt Gerben Baaij op, na een periode van 17,5  jaar...
Binnenstad
03 februari 2025

Verkiezing Leukste winkel van Nederland

Dordrecht Marketing & Partners feliciteert de Dordtse winkel Get Back Music met de hoofdprijs in de categorie Media en Entertainment bij de verkiezingen van Leukste Winkel van Nederland. Wat een geweldige...
Binnenstad
03 februari 2025

Dordtse Decemberdagen 2024

De Dordtse Decemberdagen, georganiseerd door DM&P in samenwerking met het Binnenstadsbedrijf Dordrecht en de POBD, hebben van 13 tot en met 31 december 2024 opnieuw de aandacht getrokken in de historische...