Dordrecht Marketing & Partners heeft samen met de POBD van 15 t/m 31 december de Dordtse Decemberdagen georganiseerd. De afgelopen maanden is gewerkt aan een editie met daarin componenten vanuit de evaluatie van de vorige editie. De rode draad was wederom Dwaalspoor met dit jaar als thema: het verleden herbeleven. Dwaalspoor is aangevuld met diverse andere activiteiten. In het eerste weekend was er een intieme Decembermarkt waarbij het uitgangspunt kwaliteit in het aanbod was. Dit onderdeel, op de Grotekerksbuurt, was goed bezocht en biedt ook kansen tot uitbreiding.
In de tuin van de Grote Kerk was er van 26 t/m 30 december een winterplein met horeca, livemuziek en een gratis carrousel. Deze locatie bleek voor veel bezoekers het ideale startpunt voor de wandeling Dwaalspoor. Het Dwaalspoor had in dezelfde periode bovendien een special in de vorm van een animatie in beeld en geluid vanaf de Pieter Boele.
Ook de rondvaarten en wandelingen onder leiding van stadsgidsen van de VVV, Ontdek Dordrecht en het Gilde werden veelvuldig geboekt.
De organisatie is positief over deze editie maar ziet ook mogelijkheden tot nog verdere verbetering van het evenement. Er is deze editie een goed fundament gelegd voor de toekomst. De komende periode wordt ingezet om feedback op te halen bij andere belanghebbenden en partners uit de cultuursector, horeca en detailhandel.