Deze week is de campagne gestart van de digitale beleving NL Waterland 1.0 met name in Vlaanderen en Duitsland. Dordrecht Marketing & Partners is trots dat de jarenlange samenwerking met het NBTC heeft geresulteerd in deze mooie campagne waarbij o.a. Dordrecht, Nationaal Park De Biesbosch en Kinderdijk in de markt gezet worden. Het verhaal Nederland Waterland staat nu als digitale beleving online via holland.com, social media, maar ook via campagnes in België en Duitsland. Door de inzet van digitale beleving willen we het verhaal nog zichtbaarder en beleefbaarder maken om zodoende de interesse voor een bezoek aan Nederland Waterland sterker te stimuleren.
Met de juiste inzet van nieuwe technologieën kun je je bestemming aantrekkelijker maken en de juiste bezoekers bereiken, boeien en binden. Het doel van de digitale beleving is om de belevingswaarde van het verhaal Nederland Waterland te vergroten door niet zichtbare elementen tot leven te brengen. Door een grotere belevingswaarde worden potentiële bezoekers geïnspireerd en gestimuleerd om het verhaal en de iconen/iconische plekken te bezoeken. Er wordt gebruikt gemaakt van verschillende technieken: 3D kaart, 360 graden beelden en drone beelden.
De ontwikkeling betreft een pilot en kan ook in de toekomst nog verder verrijkt worden met nieuwe aanvullende beelden.
Bekijk hier het resultaat: holland.com/waterexperience.
Rapportage Nederland Waterland
Voor geïnteresseerden delen wij hier de halfjaarrapportage van Nederland Waterland dat is samengesteld door het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). Dit is een weergave van de activiteiten en resultaten van Nederland Waterland in de eerste zes maanden van 2023. Een groot deel van de activiteiten stond in het teken van de ontwikkeling van de digitale beleving en de eerste flight van bovenstaande campagne.