• Economie
  • 14 februari 2023

Internationaal Onderzoek

Internationaal Imago Onderzoek Dordrecht

Een sterk imago kan bijdragen aan het vergroten van de aantrekkingskracht van een stad richting verschillende doelgroepen. Het is daarom ook belangrijk om het imago van een stad te meten en te blijven volgen. Dit biedt mogelijkheden om bijvoorbeeld op promotie – en/of beleidsniveau actie te ondernemen. Een imago is echter niet zo makkelijk en snel te veranderen, door aan enkele knoppen te draaien. Een verandering in het imago is vaak een kwestie van een lange adem.

In samenwerking met het NBTC en andere steden wordt begin dit jaar een imago-onderzoek gedaan onder de volgende doelgroepen:

  • Inwoners van Nederland
  • Inwoners van de Duitse grensregio’s Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen
  • Inwoners van de Belgische grensregio Vlaanderen

Naast inzicht in de (spontane) bekendheid, associaties, kernwaarden en imago-aspecten, zal het onderzoek ook aandacht besteden aan de bredere aspecten van het imago. Er wordt dieper ingegaan op het toeristisch aanbod van de stad/regio voor een dagje uit of een vakantie. Alle ingrediënten om het imago van een stad goed te kunnen meten en volgen worden meegenomen. Doordat er meerdere steden meelopen, is benchmarking met andere steden en regio’s mogelijk. Het onderzoek zal naar verwachting in het eerste kwartaal van 2023 zijn afgrond en wordt elke  3 à 4 jaar herhaald.

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Evenementen
14 september 2023

75 bijzondere monumenten openden hun deuren

De Open Monumentendagen zijn ieder jaar bij uitstek een mooi moment voor een breed publiek van bezoekers uit de stad, de regio en heel Nederland om de historische binnenstad van Dordrecht...
Nieuws
14 september 2023

Dordrecht in VAB-magazine

Dordrecht heeft een mooie Publireportage in de september-oktober editie van het VAB-magazine. De VAB is het Belgische equivalent van de ANWB en het VAB Magazine heeft gemiddeld 519.700 lezers per nummer....
Nieuws
14 september 2023

Waterexperience

Deze week is de campagne gestart van de digitale beleving NL Waterland 1.0 met name in Vlaanderen en Duitsland. Dordrecht Marketing & Partners is trots dat de jarenlange samenwerking met het...