Stichting Promotie Binnenstad heeft samen met de Gemeente Dordrecht en Dordrecht Marketing & Partners de Duurzaamheidscampagne ontwikkeld. Zo wordt er samengewerkt in de strijd voor een duurzame stad en tegen een hoge(re) energierekening.
Open/dicht bordjes
Een van de initiatieven is het beschikbaar stellen aan alle ondernemers van bordjes waarop duidelijk staat vermeld dat zij wel geopend zijn maar hun deuren sluiten om energie te besparen. Er gaat namelijk veel energie/warmte verloren door open winkel deuren.
Energieadviseurs
Daarnaast worden er energieadviseurs ingezet die de ondernemers gaan helpen met tips over energiebesparing. De winkeliers die de winkeldeur sluiten en het bordje plaatsen hebben de mogelijkheid op een gratis bezoek van een energieadviseur die ook nog tot 500,- aan besparende maatregelen kan uitvoeren.
Communicatie bezoekers
Het is uiteraard van belang dat bezoekers van de binnenstad ook geïnformeerd worden over de gesloten deuren. Dit zal op zeer korte termijn en via meerdere kanalen gebeuren. Dit om aan te geven dat de Dordtse gastvrijheid van winkeliers onverminderd zal zijn maar wel op een duurzame manier!