Dordrecht zet zichzelf deze (na)zomer extra op de kaart met een grootschalige campagne met influencers. Diverse contentmakers, samen goed voor ruim 500.000 volgers en een nog hoger bereik, nemen hun publiek mee langs de mooiste plekken van de stad. Via TikTok, Instagram Stories en pakkende video’s delen zij hun ontdekkingen. Ze tonen hierbij de locaties die passend zijn bij hun doelgroep.
Duurzaam en slim reizen naar Dordrecht
Naast het laten zien van alles wat Dordrecht te bieden heeft, speelt bereikbaarheid een belangrijke rol in de campagne. De influencers reizen met het openbaar vervoer of parkeren bij de Weeskinderendijk, om te laten zien dat er volop slimme alternatieven zijn voor parkeren in de binnenstad. De meeste influencers komen derhalve ook uit een straal van 20km rondom Dordrecht of hebben een binding met de stad.
Voor ieder wat wils
De deelnemende influencers hebben ieder hun eigen specialisatie en doelgroep. Van inspiratie voor gezinsuitjes en budgetvriendelijke tips tot culinaire verwenmomenten, interieurideeën en designtrends, voor elke volger is er een aansprekend verhaal.
Resultaten en impact
Enkele contentmakers hebben de stad al bezocht en hun trip online geplaatst. Na afloop van de campagne wordt het totale bereik van alle ingezette middelen bekendgemaakt. Dordrecht Marketing & Partners verwacht dat deze samenwerking niet alleen nieuwe bezoekers inspireert om de stad te ontdekken, maar ook de bereikbaarheid en gastvrijheid van Dordrecht krachtig onder de aandacht brengt.