• Binnenstad
  • 07 november 2022

Duurzaamheidscampagne

Duurzaamheidscampagne winkels binnenstad

Stichting Promotie Binnenstad heeft samen met de Gemeente Dordrecht en Dordrecht Marketing & Partners de Duurzaamheidscampagne ontwikkeld. Zo wordt er samengewerkt in de strijd voor een duurzame stad en tegen een hoge(re) energierekening.

Open/dicht bordjes
Een van de initiatieven is het beschikbaar stellen aan alle ondernemers van bordjes waarop duidelijk staat vermeld dat zij wel geopend zijn maar hun deuren sluiten om energie te besparen. Er gaat namelijk veel energie/warmte verloren door open winkel deuren.

Energieadviseurs
Daarnaast worden er energieadviseurs ingezet die de ondernemers gaan helpen met tips over energiebesparing. De winkeliers die de winkeldeur sluiten en het bordje plaatsen hebben de mogelijkheid op een gratis bezoek van een energieadviseur die ook nog tot 500,- aan besparende maatregelen kan uitvoeren.

Communicatie bezoekers
Het is uiteraard van belang dat bezoekers van de binnenstad ook geïnformeerd worden over de gesloten deuren. Dit zal op zeer korte termijn en via meerdere kanalen gebeuren. Dit om aan te geven dat de Dordtse gastvrijheid van winkeliers onverminderd zal zijn maar wel op een duurzame manier!

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Binnenstad
26 augustus 2025

Dordrecht in beeld bij contentmakers

Dordrecht zet zichzelf deze (na)zomer extra op de kaart met een grootschalige ­campagne met influencers. Diverse contentmakers, samen goed voor ruim 500.000 volgers en een nog hoger bereik, nemen hun publiek...
Evenementen
28 juli 2025

Oproep partners Dordtse Decemberdagen

In de afgelopen jaren heeft Dordrecht Marketing & Partners samen met het Binnenstadsbedrijf de Dordtse Decemberdagen georganiseerd. Een zeer gewaardeerd evenement voor bezoekers maar vooral ook voor Dordtenaren. Onderdelen van de...
Corporate
28 juli 2025

Kidscampagne groot succes

Met de start van de zomervakantie heeft Dordrecht Marketing & Partners een campagne speciaal voor gezinnen met kinderen gelanceerd. Het uitgangspunt van deze campagne is dat Dordrecht de perfecte stad is...