• Pers
  • 16 januari 2019

Dordrecht schittert in “die Welt”

Besuch das Bilderbuch-Holland

Dordrecht Marketing werkt al enkele jaren nauw samen met het Nederlands Bureau voor Toerisme. Hierdoor zit er een aanzienlijke groei in het aantal buitenlandse journalisten die de stad bezoeken én artikelen die over de stad geschreven worden.

Het afgelopen jaar hebben we de Duitse journaliste Maria Brech van het dagblad “die Welt”mogen ontvangen. Er is haar in samenwerking met o.a. Hotel Bellevue, Imbarcazione Barone en Kunstrondje Dordt een mooi programma aangeboden.

Maria heeft een reisverslag gemaakt van haar bezoek aan historische steden in Nederland, met de insteek: er zijn naast Amsterdam meer interessante steden om te bezoeken.  In het artikel wordt Dordrecht ondermeer omschreven als het Bilderbuch-Holland, ofwel een stad met een authentiek Hollands karakter die kan wederijveren met iconen als Amsterdam en Volendam, maar dan zonder de drukte.

Het drie pagina’s tellende artikel is op zaterdag 12 januari in zowel de gedrukte krant als in de online versie van de krant verschenen. De krant is het beste te vergelijken met de Volkskrant in Nederland en de gedrukte versie van de krant heeft een oplage van bijna 250.000 exemplaren. Dit vertegenwoordigt een mediawaarde van ongeveer €65.000, met ruim 3 miljoen views heeft het online artikel een mediawaarde €120.000.

De artikelen zijn hier terug te lezen:

https://www.welt.de/print/die_welt/reise/article186947526/Jenseits-von-Amsterdam.html

en

https://www.welt.de/print/die_welt/reise/article186947538/Tipps-und-Informationen-Niederlande.html

Het komende jaar blijft Dordrecht Marketing zich ism het NBTC inzetten om de buitenlandse pers te ontvangen en hen zo goed mogelijk te faciliteren.

 

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Evenementen
31 augustus 2021

Aanmeldformulier Evenementenkalender 2022

Bent u van plan om in 2022 een evenement in Dordrecht te organiseren? Geef dit dan zo snel mogelijk door aan het aan het evenementenbureau. Jaarlijks maken zij een overzicht van...
Nieuws
12 augustus 2021

Nielson nieuwe interactieve gids voor Dordrecht

Dordrecht Marketing & Partners heeft in samenwerking met singer-songwriter Nielson en Chateau een nieuwe interactieve video gerealiseerd om het bezoekers en bewoners nog makkelijker te maken om de mooiste plekjes in de...
Corporate
22 juli 2021

Vacature: Campagne Marketeer gezocht!

Dordrecht, bijzonder dichtbij: op deze manier profileren we de stad en verleiden we bezoekers en bewoners om al het moois wat Dordrecht te bieden heeft te komen (her)ontdekken. En wij van...