Stadsbeeld Dordrecht - Winkelen - Historie - Het Hof van Nederland

Citymarketing is een breed begrip en een veelomvattende activiteit.

Groothoofd

Wat doen we

Op basis van de missie en visie en ter realisatie van een aantal overkoepelende doelstellingen wordt door Dordrecht Marketing & Partners een groot aantal activiteiten ontwikkeld om Dordrecht en de regio verder te laten groeien tot een sterk merk, met toegevoegde waarde voor uiteenlopende partners en doelgroepen.

Dordrecht Marketing & Partners is werkzaam in de diverse disciplines van citymarketing. Bij de ontwikkeling van activiteiten en campagnes wordt het merkkader in acht genomen. Daarnaast streven we ernaar om bij de activiteiten zo veel mogelijk samen te werken met marktpartijen en/of gemeentes.

 

 

Campagnes & Dienstverlening

Grote Kerk
Toerisme

VVV Donateurs

Sinds jaar en dag wordt de VVV ondersteund door donateurs uit de hele regio. Samen en met dank aan deze donateurs zijn we in staat om Dordrecht en de regio te promoten en gasten te ontvangen in onze VVV kantoren.

Mediapartners

Sinds enkele jaren werken we nauw samen met 078 Media. In samenwerking met hen geven we enkele media uit die zich richten op de lokale en regionale markt.

Dordrecht Maggezien

Dit huis aan huis blad bestaat sinds 2012 en heeft als doel de binnenstad van Dordrecht te positioneren als centrum van de regio. We doen dit middels nieuws, nieuwe winkels en horeca, evenementen en achtergrondverhalen. Onze mediapartner verzorgt de advertentiewerving, opmaak en druk. Dordrecht Marketing & Partners maakt de redactionele planning en inhoud.

Doen in Dordrecht-app

 

 

Binnenstadsmarketing
Binnenstad

Samenwerking POBD, de binnenstad nog beter op de kaart

Culturele Marketing
Cultuur

Cultuur Partners

De vijf grote culturele instellingen in Dordrecht zijn partner. Samen met hen worden er campagnes opgezet om het culturele klimaat nog beter op de kaart te zetten.

Vanuit de collectief wordt ook de jaarlijkse cultuurnacht georganiseerd. Ook andere culturele partners sluiten hierbij aan.

Roobrug t Vlak

Het Merkkader

Voor de citymarketing van Dordrecht en omgeving wordt gewerkt met een merkkader. Bij deze methode wordt alles wat de stad bijzonder maakt en alles waarin zij onderscheidend is van het concurrerende aanbod in kaart gebracht, hetgeen daarna wordt vertaald in toegevoegde waarde voor alle belangrijke doelgroepen. Het merkkader is daarmee een herkenbaar en eenduidig vertrekpunt voor alle marketing en communicatie over Dordrecht en de omliggende regio.

Lees meer over het Merk Dordrecht