• Nieuws
  • 08 februari 2019

Doen in Dordrecht- app succesvol

Groei naar 14000 downloads

Eind juni 2018 is de lancering geweest van de nieuwe app voor de binnenstad: Doen in Dordrecht. Deze app is door Dordrecht Marketing ontwikkeld in samenwerking met 078Media en mede gefinancieerd door de POBD. In deze samenstelling worden ook Dordt Vlogt en het Dordrecht Maggezien, het maandelijkse binnenstads-magazine, gerealiseerd.

Centraal in de app staan cultuurinformatie en de uitagenda. Daarnaast biedt de app informatie over de horeca en winkels in de binnenstad. Gebruikers ontvangen iedere maand ook twee speciale aanbiedingen en/of insider tips. Middels deze pushfunctie en speciale wandelingen wordt er bijgedragen aan een hogere bezoekfrequentie en langere verblijfsduur.

Enkele cijfers:
Sinds de introductie eind juni is het aantal downloads in 6 maanden gegroeid naar bijna 14000, en het aantal vaste gebruikers is gegroeid naar bijna 13000. Opvallend hierbij is dat na het downloaden meer dan 80% de app ook daadwerkelijk gebruikt, maandelijks wordt de app 50.000 keer langer dan 10 seconden geraadpleegd. Ook de push functie, waarmee een direct aanbod naar de gebruikers gestuurd kan worden, heeft een hoog bereik met 11000 ontvangers.

Landelijke cijfers tonen dat mensen gemiddeld 20 tot 25 apps op hun mobiele device hebben en ook daadwerkelijk gebruiken. Gezien bovenstaande cijfers kunnen we er van uitgaan dat men de app waardevol acht en deze daarom niet verwijderd.  Het gebruikspercentage en het relatief lage aantal deletes tonen ook dat de Doen in Dordrecht app gebruikt wordt door beoogde doelgroep, (regio)bewoners en frequente bezoekers. Toeristen en dagbezoekers downloaden apps immers allen voor korte termijn, namelijk voor het bezoek aan de stad.

Voor de toekomst wordt gewerkt aan een engelse versie en meer op maat informatie die wordt aangeboden aan de hand van opgegeven interesses.

 

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Nieuws
14 april 2021

Pleidooi voor Toerisme paragraaf in het regeerakkoord

Vijftien organisaties, waaronder Dordrecht Marketing & Partners, bieden informateur Herman Tjeenk Willink vandaag gezamenlijk een actieplan aan. Daarin pleiten ze voor een landelijk toerismeplan dat moet bijdragen aan de wederopbouw van...
Lepeltje Lepeltje
Corporate
19 maart 2021

Vacature: Evenementencoördinator Dordrecht

Dordrecht is een prachtige stad met een historisch centrum en een bijzonder cultureel aanbod, die bezoekers een kijkje biedt in de geschiedenis van Holland. Dordrecht Marketing & Partners is een onafhankelijke...
intree buiten
Corporate
05 maart 2021

Bereikbaarheid ten tijde van Corona

In verband met de geldende corona-maatregelen is het contact met de medewerkers van Dordrecht Marketing & Partners anders dan u gewend bent. De VVV-balies in Dordrecht, Gorinchem en Hoeksche Waard zijn...