• Nieuws
  • 08 februari 2019

Doen in Dordrecht- app succesvol

Groei naar 14000 downloads

Eind juni 2018 is de lancering geweest van de nieuwe app voor de binnenstad: Doen in Dordrecht. Deze app is door Dordrecht Marketing ontwikkeld in samenwerking met 078Media en mede gefinancieerd door de POBD. In deze samenstelling worden ook Dordt Vlogt en het Dordrecht Maggezien, het maandelijkse binnenstads-magazine, gerealiseerd.

Centraal in de app staan cultuurinformatie en de uitagenda. Daarnaast biedt de app informatie over de horeca en winkels in de binnenstad. Gebruikers ontvangen iedere maand ook twee speciale aanbiedingen en/of insider tips. Middels deze pushfunctie en speciale wandelingen wordt er bijgedragen aan een hogere bezoekfrequentie en langere verblijfsduur.

Enkele cijfers:
Sinds de introductie eind juni is het aantal downloads in 6 maanden gegroeid naar bijna 14000, en het aantal vaste gebruikers is gegroeid naar bijna 13000. Opvallend hierbij is dat na het downloaden meer dan 80% de app ook daadwerkelijk gebruikt, maandelijks wordt de app 50.000 keer langer dan 10 seconden geraadpleegd. Ook de push functie, waarmee een direct aanbod naar de gebruikers gestuurd kan worden, heeft een hoog bereik met 11000 ontvangers.

Landelijke cijfers tonen dat mensen gemiddeld 20 tot 25 apps op hun mobiele device hebben en ook daadwerkelijk gebruiken. Gezien bovenstaande cijfers kunnen we er van uitgaan dat men de app waardevol acht en deze daarom niet verwijderd.  Het gebruikspercentage en het relatief lage aantal deletes tonen ook dat de Doen in Dordrecht app gebruikt wordt door beoogde doelgroep, (regio)bewoners en frequente bezoekers. Toeristen en dagbezoekers downloaden apps immers allen voor korte termijn, namelijk voor het bezoek aan de stad.

Voor de toekomst wordt gewerkt aan een engelse versie en meer op maat informatie die wordt aangeboden aan de hand van opgegeven interesses.

 

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Evenementen
31 augustus 2021

Aanmeldformulier Evenementenkalender 2022

Bent u van plan om in 2022 een evenement in Dordrecht te organiseren? Geef dit dan zo snel mogelijk door aan het aan het evenementenbureau. Jaarlijks maken zij een overzicht van...
Nieuws
12 augustus 2021

Nielson nieuwe interactieve gids voor Dordrecht

Dordrecht Marketing & Partners heeft in samenwerking met singer-songwriter Nielson en Chateau een nieuwe interactieve video gerealiseerd om het bezoekers en bewoners nog makkelijker te maken om de mooiste plekjes in de...
Corporate
22 juli 2021

Vacature: Campagne Marketeer gezocht!

Dordrecht, bijzonder dichtbij: op deze manier profileren we de stad en verleiden we bezoekers en bewoners om al het moois wat Dordrecht te bieden heeft te komen (her)ontdekken. En wij van...