• Corporate
  • 21 september 2020

Samenvoeging VVV ZHZ en Dordrecht Marketing afgerond

Vanaf begin 2019 is, mede op verzoek van de gemeente Dordrecht, gewerkt aan de samenvoeging van de Stichting Regionale VVV Zuid-Holland Zuid en de Stichting Dordrecht Marketing  tot één nieuwe organisatie. Het proces heeft door Covid-19 enige vertraging opgelopen, maar is op 1 augustus jl. formeel afgerond. Beide organisaties zijn vooruit lopend daarop al medio 2019 met de integratie begonnen.

Met de samenvoeging zijn alle taken van de beide organisaties samengebracht: gastheerschap, VVV-balies, informatievoorziening, promotie en marketing en de begeleiding van evenementenorganisatoren in Dordrecht. Door een grotere efficiëntie in werkzaamheden en bundeling van expertise is de nieuwe organisatie nog beter in staat om bewoners en bezoekers te informeren en enthousiasmeren en het bedrijfsleven hier nog meer van te laten profiteren.

De naam van de nieuwe organisatie is Dordrecht Marketing en Partners. Vertrouwde merknamen als VVV Gorinchem, VVV Hoeksche Waard, VVV Dordrecht, Evenementenbureau Dordrecht en Dordrecht Marketing blijven bestaan. Alle bestaande taken en activiteiten worden voortgezet en al het personeel van de VVV ZHZ en Dordrecht Marketing heeft een plaats gekregen in de nieuwe organisatie. Dordrecht Marketing & Partners is actief  in Alblasserdam, Molenlanden, Gorinchem, Hoeksche Waard, Dordrecht en de overige Drechtsteden.

Directeur van de nieuwe organisatie is Gerben Baaij. Hij was al directeur/bestuurder van Dordrecht Marketing en sinds vorig jaar oktober waarnemend directeur van de VVV ZHZ.  Dordrecht Marketing & Partners heeft een nieuw Raad van Toezicht, onder voorzitterschap van Erik van Heijningen, die leiding gegeven heeft aan het samenvoegingsproces.

Voor de partners en in de werkzaamheden verandert er inhoudelijk weinig. Dordrecht Marketing & Partners blijft graag met betrokkenen en belanghebbenden werken aan een sterke stad en regio.

Raad van Toezicht-voorzitter Erik van Heijningen: “Dankzij de goede samenwerking tussen alle betrokkenen staat er nu een stevige organisatie die zich verder kan ontwikkelen. Wij zijn ervan overtuigd dat Dordrecht Marketing & Partners ook in de toekomst een belangrijke bijdrage zal leveren aan de versterking van stad en regio.

Directeur Gerben Baaij: “Ik ben blij dat deze fase op zo’n goede manier is afgerond. Wij blijven ons als organisatie inzetten voor de taken, doelen en werkzaamheden die er waren en op nieuwe ambities en mogelijkheden die zich aandienen. Alle medewerkers hebben er zin in die handschoen op te pakken. Zeker in tijden van corona laten wij om te beginnen ook de komende maanden graag onze toegevoegde waarde zien, bijvoorbeeld op het gebied van evenementen en ondersteunen van horeca en winkeliers.”

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Nieuws
03 mei 2021

Allround marketeer met specialisatie online & social gezocht!

Dordrecht is een prachtige stad met een historisch centrum en een bijzonder cultureel aanbod, die bezoekers een kijkje biedt in de geschiedenis van Holland. Een levendige en dynamische stad met een...
Nieuws
14 april 2021

Pleidooi voor Toerisme paragraaf in het regeerakkoord

Vijftien organisaties, waaronder Dordrecht Marketing & Partners, bieden informateur Herman Tjeenk Willink vandaag gezamenlijk een actieplan aan. Daarin pleiten ze voor een landelijk toerismeplan dat moet bijdragen aan de wederopbouw van...
Lepeltje Lepeltje
Corporate
19 maart 2021

Vacature: Evenementencoördinator Dordrecht

Dordrecht is een prachtige stad met een historisch centrum en een bijzonder cultureel aanbod, die bezoekers een kijkje biedt in de geschiedenis van Holland. Dordrecht Marketing & Partners is een onafhankelijke...