• Corporate
  • 21 september 2020

Samenvoeging VVV ZHZ en Dordrecht Marketing afgerond

Vanaf begin 2019 is, mede op verzoek van de gemeente Dordrecht, gewerkt aan de samenvoeging van de Stichting Regionale VVV Zuid-Holland Zuid en de Stichting Dordrecht Marketing  tot één nieuwe organisatie. Het proces heeft door Covid-19 enige vertraging opgelopen, maar is op 1 augustus jl. formeel afgerond. Beide organisaties zijn vooruit lopend daarop al medio 2019 met de integratie begonnen.

Met de samenvoeging zijn alle taken van de beide organisaties samengebracht: gastheerschap, VVV-balies, informatievoorziening, promotie en marketing en de begeleiding van evenementenorganisatoren in Dordrecht. Door een grotere efficiëntie in werkzaamheden en bundeling van expertise is de nieuwe organisatie nog beter in staat om bewoners en bezoekers te informeren en enthousiasmeren en het bedrijfsleven hier nog meer van te laten profiteren.

De naam van de nieuwe organisatie is Dordrecht Marketing en Partners. Vertrouwde merknamen als VVV Gorinchem, VVV Hoeksche Waard, VVV Dordrecht, Evenementenbureau Dordrecht en Dordrecht Marketing blijven bestaan. Alle bestaande taken en activiteiten worden voortgezet en al het personeel van de VVV ZHZ en Dordrecht Marketing heeft een plaats gekregen in de nieuwe organisatie. Dordrecht Marketing & Partners is actief  in Alblasserdam, Molenlanden, Gorinchem, Hoeksche Waard, Dordrecht en de overige Drechtsteden.

Directeur van de nieuwe organisatie is Gerben Baaij. Hij was al directeur/bestuurder van Dordrecht Marketing en sinds vorig jaar oktober waarnemend directeur van de VVV ZHZ.  Dordrecht Marketing & Partners heeft een nieuw Raad van Toezicht, onder voorzitterschap van Erik van Heijningen, die leiding gegeven heeft aan het samenvoegingsproces.

Voor de partners en in de werkzaamheden verandert er inhoudelijk weinig. Dordrecht Marketing & Partners blijft graag met betrokkenen en belanghebbenden werken aan een sterke stad en regio.

Raad van Toezicht-voorzitter Erik van Heijningen: “Dankzij de goede samenwerking tussen alle betrokkenen staat er nu een stevige organisatie die zich verder kan ontwikkelen. Wij zijn ervan overtuigd dat Dordrecht Marketing & Partners ook in de toekomst een belangrijke bijdrage zal leveren aan de versterking van stad en regio.

Directeur Gerben Baaij: “Ik ben blij dat deze fase op zo’n goede manier is afgerond. Wij blijven ons als organisatie inzetten voor de taken, doelen en werkzaamheden die er waren en op nieuwe ambities en mogelijkheden die zich aandienen. Alle medewerkers hebben er zin in die handschoen op te pakken. Zeker in tijden van corona laten wij om te beginnen ook de komende maanden graag onze toegevoegde waarde zien, bijvoorbeeld op het gebied van evenementen en ondersteunen van horeca en winkeliers.”

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Corporate
22 juli 2021

Vacature: Campagne Marketeer gezocht!

Dordrecht, bijzonder dichtbij: op deze manier profileren we de stad en verleiden we bezoekers en bewoners om al het moois wat Dordrecht te bieden heeft te komen (her)ontdekken. En wij van...
Evenementen
16 juli 2021

Dordrecht óók evenementenstad tijdens Corona

Ondanks de onzekere tijden en de steeds veranderende maatregelen die de COVID-pandemie met zich meebrengt, hebben er gelukkig toch evenementen doorgang kunnen vinden in Dordrecht. Zo vonden er tijdens het Bachfestival...
Evenementen
10 juni 2021

De Dordtse Decemberdagen vervangen opnieuw de Kerstmarkt Dordrecht

De feestmaand december krijgt in Dordrecht ook dit jaar een bijzondere uitstraling. Onder de noemer Dordtse Decemberdagen zijn er verschillende activiteiten om de binnenstad extra sfeer te geven. Het is de...