Intree Dordrecht winter
  • Corporate
  • 19 december 2019

Fusie Dordrecht Marketing & VVV

De VVV Zuid-Holland Zuid en Dordrecht Marketing gaan per 1 januari 2020 op in één nieuwe organisatie. Met de fusie ontstaat er een sterke organisatie waarin het gehele takenpakket van beide organisatie samenkomt: gastheerschap, informatievoorziening, promotie en marketing voor de stad en de begeleiding van evenementenorganisatoren vanuit het Evenementenbureau Dordrecht. De regionale VVV-taak, met balies Gorinchem en de Hoeksche Waard blijft gehandhaafd.
De twee huidige organisaties zitten nu al onder één dak in Intree Dordrecht.

Gerben Baaij, de huidige directeur van Dordrecht Marketing, wordt directeur van de nieuwe organisatie. Hij is nu al waarnemend directeur van de VVV ZHZ. Voormalig VVV-directeur Erik Zindel is eerder dit jaar teruggetreden en tot april 2020 nog werkzaam voor diverse projecten in stad en regio. De fusie heeft verder geen consequenties voor het huidige personeel.
De samenvoeging levert op termijn voordeel op voor de organisatie, de stad, de bezoekers en partners, zo is de verwachting. De gemeente Dordrecht is enthousiast over deze ontwikkeling en heeft inmiddels de noodzakelijke middelen beschikbaar gesteld. In het coalitieakkoord 2018-2022 was het streven naar deze fusie opgenomen.

Nadere details zullen in de loop van januari 2020 worden bekend gemaakt.

Gerelateerde artikelen

Bekijk alle actualiteiten
Nieuws
12 januari 2022

Dordrecht wordt Antwerpen

Dordrecht wordt Antwerpen! Het bestuur van de POBD (Promotie Ondernemers Binnenstad Dordrecht) is woensdag 12 januari een actie gestart. Heel veel straten in de binnenstad veranderen in Antwerpen. De boodschap van...
Nieuws
23 november 2021

Dordrecht in top 10 van meest aantrekkelijke gemeenten

Dordrecht stijgt door in de lijst van meest aantrekkelijke gemeenten om in te wonen. In de nieuwste ‘Atlas van Gemeenten’ staat Dordt met stip op de zevende plek. Vorig jaar moest...
Nieuws
26 oktober 2021

Toerisme Nota aangeboden aan Kamercommissie

Vijftien Nederlandse destinatie- en citymarketingorganisaties bieden vandaag voorstellen voor een gezonde toekomst van het toerisme aan de Kamercommissie voor Economische Zaken & Klimaat aan. Wat is er nodig om toerisme en...